RETROBUS, s.r.o.

Společnost byla založena v roce 2016 s názvem odkazujícím na dosavadní činnost spojenou se sběratelstvím a provozem historických a jinak zvlášť zajímavých autobusů, což ji dostalo do povědomí veřejnosti. Budována je od svých dávných počátků od úplné nuly bez jakékoliv návaznosti na ukončenou činnost jiné autodopravy.

Vzhledem k mladému kolektivu sahají zkušenosti teprve do roku 2009, kdy byl pořízen z nadšení autobusový veterán ŠL11. Sbírka atypických autobusů se postupně rozrůstala a vzhledem k nedostatku vozů v určitých obdobích nečekaně vyvstával zájem o zajišťování přepravy, postupem času ve stále větším objemu. Ačkoliv s řádnou autodopravou a zvláště v tomto rozsahu dříve nikdo z nás nepočítal a měla zůstat jako naše hobby, nebylo v tu dobu jiného východiska, než založení společnosti ve formě s.r.o. pro “výdělečnou sekci“.

Co je našimi výhodami

Protože jsme "srdcaři", kteří tento obor nemají na prvním místě jako zdroj obživy, veškeré možné vydělané prostředky putují zpět do techniky a rozšíření zázemí, do rozšíření a další modernizace vozového parku. Většina z nás má své zaměstnání, případně jiné podnikání a účastní se projektu proto, že chtějí pozvolna budovat autodopravu jinak. Náš provoz musí být navíc soběstačný, neboť neprovozujeme dotovanou linkovou dopravu, která by nám pokryla řadu nákladných položek, ať už provozní prostory nebo personál, z čehož řada konkurenčních dopravců těží a mohou proto nabídnout v některých ohledech jinou kvalitu, služby nebo ceny, protože jsou jim tyto náklady ušetřeny. Fungujeme čestně bez dotací, příspěvků a jsme na to patřičně hrdí.

Důraz klademe na individuální a konkrétní řešení každé poptávky, osobitý přístup, na jasně nastavené vzájemné podmínky a požadavky. Nacenění nezávazné poptávky pro vás vypracujeme s radostí zcela zdarma, jasně vždy nastavíme i místo, odkud pro Vás bude autobus vyjíždět, nedopustíme tak další skryté platby a kilometry, které nebyly smluveny. To se bohužel stalo v okolí velkým nešvarem a někteří se nestydí za přistavení účtovat ani tisícové položky. Aktivně také řešíme poptávku po velkokapacitních a ekonomických autobusech, jako jedni z mála jsme i dovybavili většinu autobusů bezpečnostními pásy tak, aby vozy splňovaly požadavky pro převozy dětí a studentů nejen v rámci ČR.

Sami víme, jak těžké byly naše úplné začátky. I když naše konto neoplývá miliony, jsme pro každou špatnost a rádi v určité míře podpoříme i pro vlastní prezentaci určité projekty. V současnosti se například účastníme natáčení již druhého filmu.

Zaměření a cílová skupina

Vzhledem ke složení vozového parku a také situaci v Evropě jsme se orientovali převážně na vnitrostátní autobusovou dopravu, respektive kombinaci Česko + Slovensko a blízké okolní státy s hojně navštěvovanými destinacemi jako Vídeň, Laa, Osvětim, Mosonmagyaróvár. Již v červenci 2016 jsme však vyrazili dále do Evropy a začali se potulovat po vodáckých zájezdech na území Chorvatska a Bosny-Hercegoviny, během prázdnin přibylo do seznamu navštívených států Německo, Francie, Polsko, Rakousko a Itálie. Na rok 2017 je již dnes nasmlouvaná kyvadlová doprava na Makarskou riviéru (HR) na nově pořízený velkokapacitní autobus a poznávací zájezdy do Londýna.

Zaměření je v našem případě naprosto univerzální. Ať už jde o dopravu skupin - školy, sportovní týmy, kluby seniorů, tak jako jedni z mála také zajišťujeme svozy na kulturní akce s velkokapacitními vozy, ačkoliv byl vzhledem k chování dnešní omladiny tento sektor řádně omezen. Při Vaší poptávce nerozlišujeme, zda-li jde pouze o dopravu v rámci města, nebo velký kilometrický nájezd, nevybíráme si a odjedeme zkrátka vše za běžně dostupnou taxu, i když je to pro nás prodělečné.

Vzhledem k otevřeným možnostem a chuti do práce se nebojíme dalšího rozvoje společnosti po všech stránkách, záleží pouze na síle poptávky. Ať už jde o větší plošný záběr s postupným rozvojem mezinárodní dopravy, nebo o vozový park jak po stránce kapacity, tak emisních norem nebo komfortu. Jak zde padlo - vše je jen o domluvě, což se ukázalo ihned v prvním roce provozu, přizpůsobujeme se tomu, co je právě žádáno nebo zcela chybí.

Vyjma běžných a oblíbených zakázek z oboru školství a sportu nás v současné době nás ve velkém zaměstnává v subdodávkách Náhradní doprava pro České dráhy a doprava pro personální agentury.