Putování po Chorvatsku a Bosně-Hercegovině s CK Povoda

Koncem dubna 2016 nás na jednu stranu velice překvapila, na druhou stranu mile potěšila poptávka po autobusové dopravě do Chorvatska a Bosny-Hercegoviny od vodácké cestovní kanceláře. Po dvou měsících fungování a při dosavadní činnosti v rámci republiky - docela úspěch. Ačkoliv do té doby nebyly s mezinárodní dopravou v tomto rozsahu zkušenosti, byla zakázka přijata a pojata jako výzva s možností učinit další krok kupředu.

Příprav byla učiněna celá řada. Od administrativy v podobě daňových registrací v zahraničí, eurolicencí, dovybavení vozu potřebnými mýtnými jednotkami, prošel autobus také autorizovaným servisem, kde se zainvestovalo do výměny řady provozních komponentů převážně v tlakovzdušném systému a okolo klimatizace, v průběhu došlo k nutné montáží tažného zařízení a znovuzapojení elektrické zásuvky pro osvětlení vleku.

Najeto bylo se vším všudy přes 3000 kilometrů, s cestou volenou přes Slovensko a Maďarsko. Překonávání strastiplných cest do kempů a k vykládkám se nakonec vyplatilo, příroda je zde opravdu krásná a stejně krásných bylo i proležených deset dní. Kromě splutí Mrežnice, Zrmanji (natáčely se zde filmy o Vinnetouovi), Koranji, nebo bosenské Uny se dostalo i k výletu na Zadar nebo do Starigradu a národního parku Paklenica.







CK Povoda podruhé - jižní Francie, krásy Provence

Krátce po návratu z Chorvatska přišla další výzva - třídenní Německo, tentokrát bez vleku, s nafukovacími rafty. Realita byla nakonec ještě milejší, vyměnili jsme jej za nově zařízený klasický desetidenní zájezd na jih Francie, zařízený na míru pro CK Singletour.

V návaznosti na tuto akci jsme alespoň vyřešili nutnou registraci k německému DPH, která bude bohatě využita v budoucnu, co v tomto "byrokratickém" ohledu potěší, je pro autobusy bezplatné využívání dálničních úseků v celé SNR. Na druhou stranu je určitou brzdou právě na dálnicích maximální povolená rychlost 80kmh, pokud nemají autobusy provedenou prověrku "TEMPO 100", což nás vzhledem k soupravě s přívěsem neomezovalo, tuto rychlost bychom museli dodržet i v případě schválení "stovky".

Vyjma řek a kempů jsme navštívili i řadu zajímavých míst, jako historické centrum a palác v Avignonu s kempováním na místním ostrově, pobřežní Saintes-Maries de La Mer s býčími zápasy a celodenním koupáním u moře, nebo krásné údolí v okolí městečka La Malene. Při brouzdání krajem jsme projížděli i řadu úseků, kudy vedou trasy legendární Tour de France.








Výpomoc při personální krizi v Kladně na linkách PID

V červnu 2017 jsme vysoutěžili dva vozy z poslední série vyřazovaných Karos B952 z olomouckého DP. Ačkoliv jsme stáli o původní ev.č. 775, odkoupili jsme nakonec i záložní variantu, ev.č. 771. V plánu byl sice okamžitý prodej, nakonec se autobus za celý rok nezastavil.

Po intergraci oblasti Kladno do režimu PID vyvstal problém s personálním pokrytím nových turnusů a my vyrazili zajišťovat zesílené spoje na lince 306 v úseku Praha-Zličín - Hostivice - Jeneč a návaznou 626 z Jenče do Kladna. Tam jsme startovali první týden na ryze městské lince 606.